ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ОЛІЙНО–ЖИРОВОЇ ГАЛУЗІ

  • I. Boltyanska Taras Shevchenko National University of Kyiv

Анотація

Україна є однією з енергодефіцитних країн, задовольняючи свої потреби в паливно–енергетичних ресурсах за рахунок власного їх видобутку менше ніж на 50 %. Разом з тим ефективність використання паливно–енергетичних ресурсів в економіці України, зокрема, харчової промисловості дуже низька. Олійно–жирова галузь є однією з енергоємних у харчовій та переробній промисловості. Енерговитрати у структурі собівартості продукції у зв’язку з підвищенням цін на паливо та енергоносії мають тенденцію до збільшення. Тому підвищення ефективності використання паливно–енергетичних ресурсів та енергозбереження на підприємствах олійно–жирової галузі сьогодні є ключовим питанням і має стратегічний напрямок. Вирішенню саме цього проблемного питання і присвячена дана стаття.

Посилання

1. Попов М. О. Проблеми конкурентного розвитку олійно–жирової галузі України / М. О. Попов// Conduct of modern science – 2016: Materials of the XII International scientific and practical conference. Sheffield, 2016. – Т. 2. – С. 79–81.
2. Азоєв Г. Л. Конкуренция: анализ, стратегия и практика / Г. Л. Азоєв.– М.: ЦЭИМ, 2001. – 207 с.
3. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія / Ю. Б. Іванов [та ін.]; за ред. Ю. Б. Іванова; ХНЕУ. – Х.: ВД “ІНЖЕК”, 2006 – 383 с.
4. Панков В. Инновационная деятельность и стратегия повышения конкурентоспособности продукции: международный и региональный аспекты / В. Панков, Ю. Макогон // Економіст. – 2005. – № 6. – С. 40–45.
5. Портер М. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов / М. Портер; пер. с англ. – 3–е изд. – М.: АльпинаБизнес Букс, 2008. – 453 с.
6. Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символы / Б. Карлоф; пер. с англ. – М.: Экономика, 2007. – 248 с.
7. Фатхутдинов Р. А. Управление конкурентоспособностью организации. Эксклюзивные технологии формирования стратегии повышения конкурентоспособности организации: теория, методика, практика: учеб. пособие / Р. А. Фатхутдинов. – М.:Эксмо,2004.– 539с.
8. Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2004). Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. Harvard Business School Press.
9. Попов М. О. Підвищення інноваційної сприйнятливості до енергозбереження олійно–жирових підприємств на основі формування бази типового переліку енергозберігаючих технологій / М. О. Попов, В. Г. Дюжев // Materials of the X International scientific and practical conference “Scientific horizons – 2014”, (Шефілд, 30 вересня – 07 жовтня 2014 р.), Economic science. – Sheffield : Science and education, 2014. – Vol. 2. – C. 7–10.
10. Попов М. О. Напрямки підвищення конкурентоспроможності підприємств олійно–жирової галузі / М. О. Попов // Сучасні тенденції та актуальні питання соціально–економічного розвитку підприємств: мат. Міжн. наук.–практ. конф. / ХНУБА. – Харків, 2013. – Ч. 2. – С. 193–194.
11. Іванов Ю. Б. Стратегія формування конкурентних переваг підприємства в умовах інтенсивної конкурентної боротьби / Ю. Б. Іванов, О. Ю. Іванова // Проблеми економіки. – 2014. – № 4. – С. 121–128.
12. Попов М. О. Енергозбереження як основа конкурентоспроможності підприємств олійно–жирової галузі / М.О. Попов // Технологический аудит и резервы производства. – 2013. – № 1/3 (9). – С. 36–38.
Опубліковано
2019-02-13
Як цитувати
Boltyanska, I. (2019). ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ ОЛІЙНО–ЖИРОВОЇ ГАЛУЗІ. Праці Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного, 18(2), 149-154. Retrieved із https://oj.tsatu.edu.ua/index.php/pratsi/article/view/65