ОСНОВНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ ТРАНСПОРТНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ.

  • T. Shchur Львівський національний університет природокористування https://orcid.org/0000-0003-0205-032X
  • K. Markowska Сілезійський технічний університет в Катовіце, Польща https://orcid.org/0000-0003-2184-1995
  • T. Kawka Сілезійський технічний університет в Катовіце, Польща
  • S. Khodaee Технологічний університет ім. К.Н. Тусі , Іран
  • P. Struzik Сілезійський технічний університет в Катовіце, Польща
  • D. Ciesielski Сілезійський технічний університет в Катовіце, Польща
Ключові слова: залізничні вантажні перевезення, середній коридор, інтермодальні перевезення, BRI

Анотація

24 лютого 2022 року збройні сили Російської Федерації здійснили збройну агресію на територію України. Через вторгнення в Україну міжнародні залізничні експедитори шукають нові маршрути. У статті описано про новий транспортний шлях з Китаю до Європи – Середній коридор. Який розпочав діяльність у 2013 році, в цей час національні залізничні компанії Казахстану (KTZ – Казахстан Темір Жоли), Грузії (АТ «Грузинська залізниця») та Азербайджану (ADY – Азербайджанські залізниці) [11, 13] створили Координаційний комітет з розвитку коридору. Цей маршрут розроблено в липні 2015 року, коли в Азербайджан прибув перший пілотний потяг з контейнерами від Китаю. У жовтні 2016 року Казахстан, Азербайджан і Грузія прийняли документ про відкриття Асоціації Транскаспійських міжнародних транспортних маршрутів зі штаб-квартирою в столиці Казахстану Астані. З цього часу, асоціація продовжує вдосконалювати рух по коридору. Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, також, відомий як Середній коридор. Він є відносно невідомим для Китаю та Європи в рамках ініціативи «Один пояс, один шлях» (BRI). Цей маршрут був розроблений, щоб дати нові та інші можливості для північних маршрутів Нового шовкового шляху. Основний маршрут Нового шовкового шляху - перевезення вантажів через Росію, Казахстан та Білорусь, щоб в'їхати в Європу на кордоні з Польщею. Середній коридор є альтернативою класичним маршрутам Нового шовкового шляху [12]. Середній коридор є альтернативним і ще одним в’їздом з Китаю в Європу через Чорне море. Маршрут неухильно набирає популярності. Середній коридор – це нова можливість для всіх країн на цьому маршруті. Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, який з’єднує Китай і Європу через Каспійське море, є наступним із коридору ініціативи «Один пояс і шлях». Війна в Україні також дає новий динамізм розвитку [5].

Опубліковано
2023-03-23
Як цитувати
Shchur, T., Markowska, K., Kawka, T., Khodaee, S., Struzik, P., & Ciesielski, D. (2023). ОСНОВНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ ТРАНСПОРТНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ. Науковий вісник Таврійського державного агротехнологічного університету, 12(2). https://doi.org/10.31388/sbtsatu.v12i2.306