ОСНОВНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ ТРАНСПОРТНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ ЕКОНОМІЧНОМУ ПРОСТОРІ.
Анотація
24 лютого 2022 року збройні сили Російської Федерації здійснили збройну агресію на територію України. Через вторгнення в Україну міжнародні залізничні експедитори шукають нові маршрути. У статті описано про новий транспортний шлях з Китаю до Європи – Середній коридор. Який розпочав діяльність у 2013 році, в цей час національні залізничні компанії Казахстану (KTZ – Казахстан Темір Жоли), Грузії (АТ «Грузинська залізниця») та Азербайджану (ADY – Азербайджанські залізниці) [11, 13] створили Координаційний комітет з розвитку коридору. Цей маршрут розроблено в липні 2015 року, коли в Азербайджан прибув перший пілотний потяг з контейнерами від Китаю. У жовтні 2016 року Казахстан, Азербайджан і Грузія прийняли документ про відкриття Асоціації Транскаспійських міжнародних транспортних маршрутів зі штаб-квартирою в столиці Казахстану Астані. З цього часу, асоціація продовжує вдосконалювати рух по коридору. Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, також, відомий як Середній коридор. Він є відносно невідомим для Китаю та Європи в рамках ініціативи «Один пояс, один шлях» (BRI). Цей маршрут був розроблений, щоб дати нові та інші можливості для північних маршрутів Нового шовкового шляху. Основний маршрут Нового шовкового шляху - перевезення вантажів через Росію, Казахстан та Білорусь, щоб в'їхати в Європу на кордоні з Польщею. Середній коридор є альтернативою класичним маршрутам Нового шовкового шляху [12]. Середній коридор є альтернативним і ще одним в’їздом з Китаю в Європу через Чорне море. Маршрут неухильно набирає популярності. Середній коридор – це нова можливість для всіх країн на цьому маршруті. Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут, який з’єднує Китай і Європу через Каспійське море, є наступним із коридору ініціативи «Один пояс і шлях». Війна в Україні також дає новий динамізм розвитку [5].