АЛГОРИТМ ПОКРАЩЕННЯ ВЗАЄМОДІЇ КОРИСТУВАЧІВ У МОБІЛЬНИХ ІГРАХ ЧЕРЕЗ АДАПТИВНИЙ ПЕРЕЗАПУСК ГРИ

Ключові слова: Firebase Crashlytics, Cloud Diagnostics, крашлітика, помилка, UX, скріншот, Unity

Анотація

Кількість випущених ігор на ринку прямо пропорційно залежить від вибагливості користувачів. Якщо ще 10–20 років тому багато гравців могли не звертати уваги на недоліки, баги або нестабільність гри, то зараз продукт, скоріш за все, буде видалений і забутий. Розробники отримають погані відгуки в маркеті, а гравець із легкістю знайде альтернативу. Звичайно, значна частина багів виправляється в процесі розроблення в тандемі спеціалістів по розробкам і Quality Assurance, але все виправити неможливо. Особливо у великих проєктах існують мільйони різних комбінацій взаємодії з грою, які можуть призвести до нестабільності, виходу з ладу основних механік або взагалі аварійному закриттю застосунку. Щоб розв’язати такі проблеми, компанією Google було розроблено додаткові інструменти під назвою Firebase Crashlytics, які інтегруються безпосередньо в гру. Пізніше такий підхід отримання звітів про помилки набув розповсюдження як загальний, який можна назвати терміном «крашлітика». Крашлітика допомагає в реальному часі бачити в програмному коді гри помилки, з якими стикаються реальні користувачі. Відповідно, розробники можуть вчасно реагувати на проблеми, які часто трапляються, і виправляти їх. Водночас крашлітика не є магічною пігулкою до успіху. Зазвичай User Experience (UX) від помилок у грі є негативним. Користувача просять надіслати скріншот, описати, що він робив, коли сталась помилка і т. ін. Як показує практика, цим будуть займатись одиниці. У статті запропоновано альтернативний підхід до взаємодії користувача з помилками у грі, розроблений на рушії Unity. Розроблено алгоритм збереження стану гри, імітації завантаження, або це ще можна назвати «втратою зв’язку» та плавного повернення гравця до точки, де відбулася помилка в логіці.Таким чином, більшість гравців навіть не зрозуміють, що в грі щось пішло не так, а можуть списати це на свій поганий інтернет, необхідність завантаження додаткового контенту в грі тощо.

Посилання

1. Udonis. Статистика мобільного геймінгу URL: https://www.blog.udonis.co/mobile-marketing/mobile- games/mobile-gaming-statistics
2. The Gamer. Cyberpunk 2077 Ultimate Edition для PS5 та Xbox: історія багів та помилок від CDPR URL: https://www.thegamer.com/cyberpunk-2077-ultimate-edition-ps5-xbox-bugs-glitches-cdpr-history/
3. Guber G., Rukel D. UX and Serious Games–A Research Agenda Games and Learning Alliance (GaLA 2023). Lecture Notes in Computer Science (LNCS), vol. 14475. Cham : Springer, 2023. С. 214–222. https://doi. org/10.1007/978-3-031-49065-1_21
4. Weeraddana N.R., Habchi S., McIntosh S. Crash Report Prioritization for Large-Scale Scheduled Launches. URL: https://rebels.cs.uwaterloo.ca/papers/icse2025seip_weeraddana.pdf
5. Kristiadi D. P. et al. The effect of UI, UX and GX on video games 2017 IEEE International Conference on Cybernetics and Computational Intelligence (CyberneticsCom). IEEE, 2017. С. 158–163. https://doi.org/10.1109/ CYBERNETICSCOM.2017.8311702
6. Yin P. Research on design and optimization of Game UI framework based on Unity3D // 2019 International Conference on Electronic Engineering and Informatics (EEI). – IEEE, 2019. – С. 221–223. https://doi.org/10.1109/ EEI48997.2019.00055
7. Unity. Cloud Diagnostics URL: https://unity.com/products/cloud-diagnostics
8. Firebase. Документація Crashlytics. URL: https://firebase.google.com/docs/crashlytics
9. GitHub. Скрипт Economy.cs. URL: https://github.com/MrlCrosl/Economy/blob/main/Economy.cs
10. GitHub. Проєкт ScreenshotReload. URL: https://github.com/MrlCrosl/ScreenshotReload
Опубліковано
2025-04-30
Як цитувати
КлєпцовА. A., & Гусєва-Божаткіна, В. А. (2025). АЛГОРИТМ ПОКРАЩЕННЯ ВЗАЄМОДІЇ КОРИСТУВАЧІВ У МОБІЛЬНИХ ІГРАХ ЧЕРЕЗ АДАПТИВНИЙ ПЕРЕЗАПУСК ГРИ. Науковий вісник Таврійського державного агротехнологічного університету, 15(1), 214-220. https://doi.org/10.32782/2220-8674-2025-25-1-25