ШЛЯХ ДО ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ: ОСНОВНІ АСПЕКТИ ТА ВИКЛИКИ ДЛЯ БІЗНЕСУ

  • Д. В. Єременко Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного
  • Л. В. Єременко Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного
Ключові слова: цифрова трансформація, цифрова економіка, бізнес, інновації, інформаційно-комунікаційні технології, конкуренція, стратегії розвитку, цифрові технології, автоматизація, корпоративна культура, управління, інтелектуальний капітал, цифрові екосистеми, управлінські рішення

Анотація

Цифрова трансформація бізнесу є важливим процесом, що включає впровадження інноваційних технологій для покращення операційної діяльності, оптимізації бізнес-процесів та підвищення конкурентоспроможності. У статті розглядаються основні аспекти цієї трансформації, зокрема вплив цифрових технологій на розвиток організаційних структур, підвищення ефективності управління та розвиток цифрових бізнес-моделей. Окрема увага приділяється ролі людського капіталу, формуванню нових компетенцій та цифрової грамотності працівників. Охарактеризовано важливість інтеграції цифрових рішень у стратегії компаній для досягнення довгострокового успіху. Стаття також аналізує роль інноваційних підходів у забезпеченні стабільного розвитку бізнесу в умовах глобальної цифрової економіки.

Посилання

Трусова Н. В., Єременко Д. В. Цифровізація інвестиційно-інноваційної діяльності суб’єктів бізнесу в мережевій ІТ-системі Збірник наукових праць ТДАТУ імені Дмитра Моторного (економічні науки). 2022. № 1(45). С. 104-114.

Agrifoglio R., Lamboglia R., Mancini D., Ricciardi F. Digital Business Transformation: Organizing, Managing and Controlling in the Information Age. Springer, 2020. 258 p.

Andriole S. J. The Digital Playbook: How to Leverage Strategic Technology for Competitive Advantage. Pearson/Financial Times, 2023. 214 p.

Andriole S. J. The Innovator’s Imperative: Rapid Technology Adoption for Digital Transformation. Taylor & Francis/CRC Press, 2017. 246 p.

Berman S. J., Marshall A. The next digital transformation: From an individual-centered to an everyone-to-everyone economy. Strategy & Leadership. 2014. Vol. 42, № 5. P. 9–17.

Berman T., Stuckler D., Schallmo D., Kraus S. Drivers and success factors of digital entrepreneurship: A systematic literature review and future research agenda. Journal of Small Business Management. 2023. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2023.2255444

Egodawele M., Sedera D., Bui V. A Systematic Review of Digital Transformation Literature (2013–2021) and the development of an overarching apriori model to guide future research. arXiv preprint. 2022. arXiv:2212.03867. URL: https://arxiv.org/abs/2212.03867 (дата звернення: 26.04.2025).

Matt C., Hess T., Benlian A. Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering. 2015. Vol. 57, № 5. P. 339–343.

O'Higgins D. Impacts of Business Architecture in the Context of Digital Transformation: An Empirical Study Using PLS-SEM Approach. arXiv preprint. 2023. arXiv:2307.11895. URL: https://arxiv.org/abs/2307.11895 (дата звернення: 26.04.2025).

Peng Y., Gao C. New intelligent empowerment for digital transformation. arXiv preprint. 2024. arXiv:2406.18440. URL: https://arxiv.org/abs/2406.18440 (дата звернення: 26.04.2025).

Schallmo D. R. A., Baiyere A., Gertsen F., Rosenstand C. A., Williams C. A. (Eds.) Digital Disruption and Transformation: Case Studies, Approaches, and Tools. Springer, 2024. 312 p.

Schallmo D. R. A., Kolb J., Leible S., Maslowski L. Sustainability-enabled assessment of digital technologies. International Journal of Innovation Management. 2023. Vol. 27, № 1. DOI: https://doi.org/10.1142/S1363919623400020

Schallmo D. R. A., Kundisch D., Lang K., Hasler D. (Eds.) Digitale Plattformen und Ökosysteme im B2B-Bereich: Fallstudien, Ansätze, Technologien und Tools. Springer Gabler, 2024. 340 p.

Trusova N. V., Oleksenko R. I., Kalchenko S. V., Yeremenko D. V., Pasieka S. R., Moroz S. A. Managing the intellectual potential in the business-network of innovative digital technologies. Estudios de Economia Aplicada. 2021. Vol. 39, № 5. P. 1–15.

Trusova N. V., Yeremenko D. V., Karman S. V., Kolokolchykova I. V., Skrypnyk S. V. Digitalization of investment-innovative activities of the trade business entities in network IT-System. Estudios de Economia Aplicada. 2021. Vol. 39, № 5. P. 1–19.

Trusova, N. V., Yeremenko, D. V. (2022). Tsyfrovizatsiia investytsiino-innovatsiinoi diialnosti subiektiv biznesu v merezhevii IT-systemi [Digitalization of Investment and Innovation Activities of Business Entities in a Networked IT System] Zbirnyk naukovykh prats TDATU imeni Dmytra Motornoho (ekonomichni nauky), 1 (45), 104-114. (in Ukrainian)

Agrifoglio, R., Lamboglia, R., Mancini, D., Ricciardi, F. (2020). Digital Business Transformation: Organizing, Managing and Controlling in the Information Age. Springer.

Andriole, S. J. (2023). The Digital Playbook: How to Leverage Strategic Technology for Competitive Advantage. Pearson/Financial Times.

Andriole, S. J. (2017). The Innovators Imperative: Rapid Technology Adoption for Digital Transformation. Taylor & Francis/CRC Press.

Berman, S. J., Marshall, A. (2014). The next digital transformation: From an individual-centered to an everyone-to-everyone economy. Strategy & Leadership, 42(5), 9–17.

Berman, T., Stuckler, D., Schallmo, D., Kraus, S. (2023). Drivers and success factors of digital entrepreneurship: A systematic literature review and future research agenda. Journal of Small Business Management. DOI: https://doi.org/10.1080/00472778.2023.2255444

Egodawele, M., Sedera, D., Bui, V. (2022). A Systematic Review of Digital Transformation Literature (2013–2021) and the development of an overarching apriori model to guide future research. arXiv preprint. 2022. arXiv:2212.03867. Available at: https://arxiv.org/abs/2212.03867

Matt, C., Hess, T., Benlian, A. (2013). Digital Transformation Strategies. Business & Information Systems Engineering, 57(5), 339–343.

OHiggins, D. (2023). Impacts of Business Architecture in the Context of Digital Transformation: An Empirical Study Using PLS-SEM Approach. arXiv preprint. arXiv:2307.11895. Available at: https://arxiv.org/abs/2307.11895

Peng, Y., Gao, C. (2024). New intelligent empowerment for digital transformation. arXiv preprint. arXiv:2406.18440. Available at: https://arxiv.org/abs/2406.18440

Schallmo, D. R. A., Baiyere, A., Gertsen, F., Rosenstand, C. A., Williams C. A. (2024). Digital Disruption and Transformation: Case Studies, Approaches, and Tools. Springer.

Schallmo, D. R. A., Kolb, J., Leible, S., Maslowski, L. (2023). Sustainability-enabled assessment of digital technologies. International Journal of Innovation Management, 27(1). DOI: https://doi.org/10.1142/S1363919623400020

Schallmo, D. R. A., Kundisch, D., Lang, K., Hasler, D. (2024). Digitale Plattformen und Ökosysteme im B2B-Bereich: Fallstudien, Ansätze, Technologien und Tools. Springer Gabler.

Trusova, N. V., Oleksenko, R. I., Kalchenko, S. V., Yeremenko, D. V., Pasieka, S. R., Moroz, S. A. (2021). Managing the intellectual potential in the business-network of innovative digital technologies. Estudios de Economia Aplicada, 39(5), 1–15.

Trusova, N. V., Yeremenko, D. V., Karman, S. V., Kolokolchykova, I. V., Skrypnyk, S. V. (2021). Digitalization of investment-innovative activities of the trade business entities in network IT-System. Estudios de Economia Aplicada, 39(5), 1–19.

Опубліковано
2025-05-29