РОЛЬ КОМПЛАЄНСУ Й АНТИКРИЗОВОГО PR У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

  • О. В. Венгерова Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0009-0004-3048-4226
Ключові слова: комплаєнс, антикризовий PR, SMM, соціальні мережі, кризові ситуації, контент, рекламна кампанія

Анотація

У статті досліджено роль комплаєнсу як інструменту запобігання кризовим явищам у соціальних мережах. Проаналізовано актуальні приклади порушення комплаєнсу відомими брендами, зокрема Balenciaga та Delta Airlines, та їхні наслідки. Встановлено, що порушення комплаєнсу може призвести до суттєвої кризи та втрати прибутків компанією. Підкреслено необхідність швидкого реагування у разі виникнення кризи у соціальних мережах за допомогою проведення заходів антикризового PR. Визначено ключові переваги дотримання комплаєнсу у SMM та запропоновано ефективні антикризові PR-стратегії, адаптовані до цифрового середовища: використання мікроінфлюенсерів, гейміфікація вибачень, ChatGPT-боти, таргетинг, прозора комунікація через Stories. Результати дослідження підкреслюють важливість етичного та правового регулювання цифрового контенту задля збереження репутації бренду та довіри споживачів.

Посилання

Анісімова А. Для чого компаніям комплаєнс і хто має його впроваджувати? URL: https://jurliga.ligazakon.net/analitycs/220806_dlya-chogo-kompanyam-komplans--khto-ma-yogo-vprovadzhuvati (дата звернення 11.03.2025).

Данкеєва О., Закревська Л. Фактори впливу на ефективність антикризових Pr-кампаній. Path of Science. 2025. Vol. 11, № 1. P. 3001-3009.

Кирик Т. Глобальні тренди у сфері етики, комплаєнсу та регулювання, пов’язані з використанням штучного інтелекту. URL: https://pravo.ua/hlobalni-trendy-u-sferi-etyky-komplaiens-ta-rehuliuvanni-pov-iazani-iz-vykorystanniam-shtuchnoho-intelektu/ (дата звернення 11.03.2025).

Пашко Л. О., Мироненко В. В. Антикризовий PR як фактор формування та захисту іміджу суб’єкта PR-діяльності. Масова комунікація у глобальному та національному вимірах. 2018. Вип. 10. С. 188-192.

Фіялка С. Етичні проблеми маркетингових комунікацій в Україні під час війни. Україна у просторі соціальних комунікацій: суспільство, медіа, рефлексії війни : матеріали міжнар. наук-практ. конф., м. Київ, 27-28 лют. 2023р. Київ, 2023. С. 104-107.

Social Media Crisis Examples to Learn From in 2025. URL: https://www.talkwalker.com/blog/social-media-crisis-examples (дата звернення 11.03.2025).

Babatunde K.A. Public Relations and Social Media for Effective Crisis Communication Management. Jurnal Bina Praja. 2022. No. 14(3). P. 543–553.

Beaumont C. The Role of Social Media in Managing a PR Crisis. URL: https://www.linkedin.com/pulse/role-social-media-managing-pr-crisis-claire-beaumont/ (дата звернення 11.03.2025).

Disclosure 101 for Social Media Influencers. URL: https://www.ftc.gov/system/files/documents/plain-language/1001a-influencer-guide-508_1.pdf (дата звернення 11.03.2025).

Jasnikowski A., Rosokhata A.S., Reva A.S. Propaganda and PR in social networks as an element of anti-crisis marketing of certain territories. Вісник ХНТУ. 2022. № 2(81). С. 223-232.

Milazzo С. What is Social Media Compliance? URL: https://performline.com/blog-post/what-is-social-media-compliance/ (дата звернення 11.03.2025).

Torossian R. The Crucial Role of Crisis Public Relations in the Digital Age. URL: https://ronntorossian.medium.com/the-crucial-role-of-crisis-public-relations-in-the-digital-age-13596ebe9e4c (дата звернення 11.03.2025).

Anisimova, A. (2023). Dlia choho kompaniiam komplaiens i khto maie yoho vprovadzhuvaty? [Why companies need compliance and who should implement it?] Available at: https://jurliga.ligazakon.net/analitycs/220806_dlya-chogo-kompanyam-komplans–khto-ma-yogo-vprovadzhuvati (in Ukrainian)

Dankiiieva, O., & Zakrevska, L. (2025). Faktory vplyvu na efektyvnist antykryzovykh PR-kampanii [Factors influencing the effectiveness of anti-crisis Pr-campaigns]. Path of Science, 11(1), 3001–3009 (in Ukrainian)

Kyryk, T. (2025). Hlobalni trendy u sferi etyky, komplaiens ta rehuluvannia, pov’iazani iz vykorystanniam shtuchnoho intelektu [Global trends in ethics, compliance and regulation related to the use of artificial intelligence]. Available at: https://pravo.ua/hlobalni-trendy-u-sferi-etyky-komplaiens-ta-rehuliuvanni-pov-iazani-iz-vykorystanniam-shtuchnoho-intelektu/ (in Ukrainian)

Pashko, L. O., & Myronenko, V. V. (2018). Antykryzovyi PR yak faktor formuvannia ta zakhystu imidzhu sub’ekta PR-diialnosti [Anti-crisis PR as a factor in the formation and protection of the image of the subject of PR activity]. Masova komunikatsiia u hlobalnomu ta natsionalnomu vymirakh, 10, 188–192 (in Ukrainian)

Fiiialka, S. (2023). Etychni problemy marketynhovykh komunikatsii v Ukraini pid chas viiny [Ethical issues of marketing communications in Ukraine during the war]. In Ukraina u prostori sotsialnykh komunikatsii: suspilstvo, media, refleksii viiny, 104–107 (in Ukrainian)

Social media crisis examples to learn from in 2025. Available at: https://www.talkwalker.com/blog/social-media-crisis-examples

Babatunde, K. A. (2022). Public relations and social media for effective crisis communication management. Jurnal Bina Praja, 14(3), 543–553.

Beaumont, C. (2023). The role of social media in managing a PR crisis. Available at: https://www.linkedin.com/pulse/role-social-media-managing-pr-crisis-claire-beaumont/

U.S. Federal Trade Commission. (2019). Disclosure 101 for social media influencers. Available at: https://www.ftc.gov/system/files/documents/plain-language/1001a-influencer-guide-508_1.pdf

Jasnikowski, A., Rosokhata, A. S., & Reva, A. S. (2022). Propaganda and PR in social networks as an element of anti-crisis marketing of certain territories. Visnyk KhNTU, 2(81), 223–232.

Milazzo, C. (2019). What is social media compliance? Available at: https://performline.com/blog-post/what-is-social-media-compliance/

Torossian, R. (2025). The crucial role of crisis public relations in the digital age. Available at: https://ronntorossian.medium.com/the-crucial-role-of-crisis-public-relations-in-the-digital-age-13596ebe9e4c

Опубліковано
2025-05-29