ІНДИКАТОРИ ОЦІНЮВАННЯ МОДЕЛІ ПОВОЄННОГО СТАЛОГО ВІДНОВЛЕННЯ ПРИКОРДОННИХ УНІВЕРСИТЕТІВ

Ключові слова: заклад вищої освіти, сталий розвиток, цифрові технології, Цілі сталого розвитку, прикордонні університети, модель повоєнного відновлення університетів

Анотація

У статті досліджено систему індикаторів оцінювання ефективності впровадження концептуальної моделі повоєнного сталого відновлення прикордонних університетів України в умовах сталого розвитку та цифрової трансформації. Індикатори згруповано за основними блоками моделі: стратегічно-цільовим, функціонально-структурним, цифровізаційним і партнерським. Для кожного блоку визначено ключові напрями оцінювання: стратегічна узгодженість і відповідність Цілям сталого розвитку, ефективність кадрового та управлінського потенціалу, рівень цифрової зрілості університету, розвиненість партнерських зв’язків із громадами, бізнесом та міжнародними інституціями. Зроблено висновок, що запропонована система індикаторів може використовуватися як у внутрішньому моніторингу закладів вищої освіти, так і у зовнішніх процедурах оцінювання їх діяльності на державному рівні.

Посилання

Жаворонок А., Попело О. Сучасні тенденції впровадження інноваційних цифрових технологій у діяльність закладів вищої освіти України. Проблеми і перспективи економіки та управління. 2024. № 2 (38). С. 58–68. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-2(38)-58-68

Закотюк А., Оксамитна С. Основні канали та наслідки впливу війни на освітню нерівність у суспільстві. Наукові записки НаУКМА. Соціологія. 2024. № 7. C. 70–83. DOI: https://doi.org/10.18523/2617-9067.2024.7.70-83

Курило В. С., Караман О. Л. Вища освіта в Україні в умовах воєнного стану: «переміщені університети»: Наукова доповідь на спільному засіданні Комітету педагогічних наук Польської академії наук та вченої ради Луганського національного університету імені Тараса Шевченка, 29 вересня 2023 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2023. № 5(2). C. 1-8. DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2023.5213

Попело О. В., Самойлович А. Г., Попело О. П. Конструктивні та деструктивні наслідки цифровізації закладів вищої освіти. Проблеми економіки. 2024. № 2. C. 108–115. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2024-2-108-115

Продан В. І. Освіта в умовах війни та надзвичайних ситуацій: досвід країн та перспективи для України. Науковий вісник Ужгородського Національного Університету. Серія Право. 2023. Вип. 78, ч. 1. С. 126-132. URL: https://visnyk-juris-uzhnu.com/wp-content/uploads/2023/08/22-1.pdf

Шевчук І. Б., Шевчук А. В. Освітня аналітика крізь призму війни: виклики та можливості для вищої школи України. Економіка та суспільство. 2022. Вип. № 39. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-80

Kurapov A., Pavlenko V., Drozdov A., Korchakova N., Pavlova I. Impact of War on Ukrainian University Students and Personnel: Repeated Cross-Sectional Study. Journal of Loss and Trauma. 2024. Pp. 1–18. DOI: https://doi.org/10.1080/15325024.2024.2433990

Pavlenko V., Kurapov A., Drozdov A., Korchakova N., Pavlova I., Yehudai M., Reznik A., Isralowitz R. War impact on Ukrainian university women: Does location status effect depression and quality of life factors? Health Care for Women International. 2023. Vol. 45(2). Pp. 164–168. DOI: https://doi.org/10.1080/07399332.2023.2289428

Yamchuk T. The resilience of the student community in wartime. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series “Pedagogy and Psychology”. 2025. Vol. 11, No. 1. Pp. 19-31. DOI: https://doi.org/10.52534/msu-pp1.2025.19

Ahel O., Lingenau K. Opportunities and Challenges of Digitalization to Improve Access to Education for Sustainable Development in Higher Education. In Leal Filho, W., et al. Universities as Living Labs for Sustainable Development. World Sustainability Series. Springer, Cham, 2020. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-15604-6_21

Alam Md. Jahangir, Hassan Rakibul, Ogawa Keiichi. Digitalization of higher education to achieve sustainability: Investigating students’ attitudes toward digitalization in Bangladesh. International Journal of Educational Research Open. 2023. Vol. 5. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100273.

Fernández A., Gómez B., Binjaku K., Kajo Meçe E. Initiatives of digital transformation in higher education institutions: A multivocal literature review. Education and Information Technologies. 2023. Vol. 28. Рр. 12351–12382. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11544-0

Li M., Jotikasthira N., Pu R. Digitalization, knowledge sharing and higher education for sustainable development. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 2022. Vol. 14, No. 5. Pp. 1452-1468. DOI: https://doi.org/10.18844/wjet.v14i5.7713

Zhavoronok A., Popelo O. (2024) Suchasni tendentsii vprovadzhennia innovatsiinykh tsyfrovykh tekhnolohii u diialnist zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy [Current trends in the implementation of innovative digital technologies in the activities of higher education institutions of Ukraine]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and Prospects of Economics and Management, no. 2(38), pp. 58-68. DOI: https://doi.org/10.25140/2411-5215-2024-2(38)-58-68

Zakotiuk A., Oksamytna S. (2024) Osnovni kanaly ta naslidky vplyvu viiny na osvitniu nerivnist u suspilstvi [Main channels and consequences of the impact of war on educational inequality in society]. Naukovi zapysky NaUKMA. Sotsiolohiia – Scientific Notes of NaUKMA. Sociology, no. 7, pp. 70-83. DOI: https://doi.org/10.18523/2617-9067.2024.7.70-83

Kurylo V. S., Karaman O. L. (2023) Vyshcha osvita v Ukraini v umovakh voiennoho stanu: Peremishcheni universytety [Higher education in Ukraine under martial law: “Relocated universities”]: Naukova dopovid na spilnomu zasidanni Komitetu pedahohichnykh nauk Polskoi akademii nauk ta vchenoi rady Luhanskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka, 29 veresnia 2023 r. [Scientific report at the joint meeting of the Committee of Pedagogical Sciences of the Polish Academy of Sciences and the Academic Council of Luhansk Taras Shevchenko National University, September 29, 2023]. Visnyk Natsionalnoi akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy – Bulletin of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, no. 5(2), pp. 1-8. DOI: https://doi.org/10.37472/v.naes.2023.5213

Popelo O. V., Samoilovych A. H., Popelo O. P. (2024) Konstruktyvni ta destruktyvni naslidky tsyfrovizatsii zakladiv vyshchoi osvity [Constructive and destructive consequences of digitalization of higher education institutions]. Problemy ekonomiky – Problems of the Economy, no. 2, pp. 108-115. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2024-2-108-115

Prodan V. I. (2023) Osvita v umovakh viiny ta nadzvychainykh sytuatsii: Dosvid krain ta perspektyvy dlia Ukrainy [Education in wartime and emergencies: The experience of countries and prospects for Ukraine]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho Natsionalnoho Universytetu. Seriia Pravo – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Law Series, vol. 78, is. 1, pp. 126-132. Available at: https://visnyk-juris-uzhnu.com/wp-content/uploads/2023/08/22-1.pdf

Shevchuk I. B., Shevchuk A. V. (2022) Osvitnia analityka kriz pryzmu viiny: Vyklyky ta mozhlyvosti dlia vyshchoi shkoly Ukrainy [Educational analytics through the prism of war: Challenges and opportunities for Ukrainian higher education]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and Society, vol. 39, pp. 1-10. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-80

Kurapov A., Pavlenko V., Drozdov A., Korchakova N., Pavlova I. (2024) Impact of war on Ukrainian university students and personnel: Repeated cross-sectional study. Journal of Loss and Trauma, pp. 1-18. DOI: https://doi.org/10.1080/15325024.2024.2433990

Pavlenko V., Kurapov A., Drozdov A., Korchakova N., Pavlova I., Yehudai M., Reznik A., Isralowitz R. (2023) War impact on Ukrainian university women: Does location status affect depression and quality of life factors? Health Care for Women International, vol. 45(2), pp. 164-168. DOI: https://doi.org/10.1080/07399332.2023.2289428

Yamchuk T. (2025) The resilience of the student community in wartime. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series Pedagogy and Psychology, vol. 11. no. 1, pp. 19-31. DOI: https://doi.org/10.52534/msu-pp1.2025.19

Ahel O., Lingenau K. (2020) Opportunities and Challenges of Digitalization to Improve Access to Education for Sustainable Development in Higher Education. In Leal Filho, W., et al. Universities as Living Labs for Sustainable Development. World Sustainability Series. Springer, Cham. DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-15604-6_21

Alam Md. Jahangir, Hassan Rakibul, Ogawa Keiichi. (2023). Digitalization of higher education to achieve sustainability: Investigating students’ attitudes toward digitalization in Bangladesh. International Journal of Educational Research Open, vol. 5. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijedro.2023.100273

Fernández A. et al. (2023) Initiatives of digital transformation in higher education institutions: A multivocal literature review. Education and Information Technologies, vol. 28, pр. 12351–12382. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11544-0

Li M., Jotikasthira N., Pu R. (2022) Digitalization, knowledge sharing and higher education for sustainable development. World Journal on Educational Technology: Current Issues, vol. 14, no. 5, pp. 1452-1468. DOI: https://doi.org/10.18844/wjet.v14i5.7713

Опубліковано
2025-10-31