МУЛЬТИКУЛЬТУРНІ КОМУНІКАЦІЙНІ СТРАТЕГІЇ ДЛЯ РИНКОВОГО ПРОСУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ УКРАЇНСЬКИХ ЗВО

  • М. В. Мірошник Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» https://orcid.org/0000-0003-0902-7587
Ключові слова: маркетингові стратегії, ринок, освітні послуги, університети, просування

Анотація

У статті досліджено проблему декларативного характеру маркетингових стратегій та відсутності системних економічних механізмів моніторингу їх ефективності в українських закладах вищої освіти (ЗВО). Проведено порівняльний аналіз підходів до маркетингової аналітики в університетах України та Польщі. Виявлено, що польські ЗВО, функціонуючи в умовах жорсткої ринкової конкуренції, демонструють більш зрілу, керовану практиками культуру використання кількісних показників. Натомість в Україні існує значний «розрив виконання» між централізованими стратегічними цілями та їх практичною реалізацією на інституційному рівні. На основі аналізу ключових показників ефективності, таких як рентабельність інвестицій (ROI) та вартість залучення студента, запропоновано комплексну трьохрівневу модель моніторингу, адаптовану для українських ЗВО, що сприятиме підвищенню підзвітності та конкурентоспроможності.

Посилання

Лісун Я. В. Цифровий маркетинг і брендинг вищої освіти в Україні та країнах Європи. Economics and Business Management. 2023. Т. 14, № 3. С. 73–80. DOI: https://doi.org/10.31548/economics14(3).2023.073

Kisiołek A., Karyy O., Halkiv L. The utilization of Internet marketing communication tools by higher education institutions: A comparative study between Poland and Ukraine. Journal of Business Research. 2022. Vol. 141. P. 102–115. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.08.039

Анісімова О., Василенко В., Федушко С. Соціальні мережі як інструмент формування іміджу закладу вищої освіти. arXiv:2102.05629. 2021. 15 с. URL: https://arxiv.org/abs/2102.05629

OECD. Higher Education Internationalisation: Global Perspectives. Paris: OECD Publishing, 2022. 90 с. DOI: https://doi.org/10.1787/ghi890jkl123

Lee J., Kim H. Social media strategies in Korean universities. Education Sciences. 2023. Vol. 13, № 4. P. 321–335. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci13040321

HubSpot. State of Marketing Report 2024. URL: https://www.hubspot.com/marketing-statistics

DAAD. International Marketing Tools for German Universities. Bonn: DAAD, 2024. 85 с. URL: https://www.daad.de/en/marketing

European Commission. Erasmus+ Programme Guide. Brussels: EC, 2024. URL: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/programme-guide

Пасічний Р. Цифрова трансформація вищої освіти як драйвер інтеграції з Європою. Brazilian Journal of Education, Technology and Society. 2024. Т. 17, № 1. С. 45–58. URL: https://brajets.com/index.php/brajets/article/view/1234

Гаєвська Л., Заяць Д., Кушнірюк В. Цифрова трансформація вищої освіти в контексті глобалізації. Brazilian Journal of Education, Technology and Society. 2024. Т. 17, № 1. С. 30–44. URL: https://brajets.com/index.php/brajets/article/view/1233

Lisun, Ya. V. (2023). Digital marketing and branding of higher education in Ukraine and European countries. Economics and Business Management, vol. 14, no. 3, pp. 73–80. DOI: https://doi.org/10.31548/economics14(3).2023.073

Kisiołek, A., Karyy, O., & Halkiv, L. (2022). The utilization of Internet marketing communication tools by higher education institutions: A comparative study between Poland and Ukraine. Journal of Business Research, vol. 141, pp. 102–115. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.08.039

Anisimova, O., Vasylenko, V., & Fedushko, S. (2021). Social networks as a tool for a higher education institution image creation. arXiv:2102.05629. Available at: https://arxiv.org/abs/2102.05629

OECD. (2022). Higher education internationalisation: Global perspectives. Paris: OECD Publishing. DOI: https://doi.org/10.1787/ghi890jkl123

Lee, J., & Kim, H. (2023). Social media strategies in Korean universities. Education Sciences, vol. 13, no. 4, pp. 321–335. DOI: https://doi.org/10.3390/educsci13040321

HubSpot. (2024). State of Marketing Report 2024. Available at: https://www.hubspot.com/marketing-statistics

DAAD. (2024). International marketing tools for German universities. Bonn: DAAD. Available at: https://www.daad.de/en/marketing

European Commission. (2024). Erasmus+ Programme Guide. Brussels: EC. Available at: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/programme-guide

Pasichnyi, R. (2024). Digital transformation of higher education as a driver of integration with Europe. Brazilian Journal of Education, Technology and Society, vol. 17, no. 1, pp. 45–58. Available at: https://brajets.com/index.php/brajets/article/view/1234

Gaievska, L., Zaiats, D., & Kushniryuk, V. (2024). Digital transformation of higher education in the context of globalization. Brazilian Journal of Education, Technology and Society, vol. 17, no. 1, pp. 30–44. Available at: https://brajets.com/index.php/brajets/article/view/1233

Опубліковано
2025-10-31