ТОВАРНА ПОЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ У МІЖНАРОДНОМУ МАРКЕТИНГУ
Анотація
У статті розглянуто товарну політику як стратегічний інструмент міжнародного маркетингу, що визначає конкурентні можливості підприємств у глобалізованому середовищі. Показано, що формування асортименту, управління якістю, брендинг, інновації та адаптація продукції до специфіки різних країн стають ключовими чинниками довгострокового успіху на світових ринках. Виокремлено відмінності між внутрішньою та міжнародною товарною стратегією. Обґрунтовано важливість урахування соціокультурних особливостей і поведінкових моделей споживачів, що визначають рівень сприйняття продукції та лояльність до бренду. Підкреслено зростаючу роль цифрових технологій у персоналізації товарів, прогнозуванні попиту й підвищенні ефективності комунікацій. Запропоновано практичні орієнтири для вдосконалення товарної політики підприємств на міжнародному ринку, зокрема диверсифікацію асортименту, активну інтеграцію інновацій, посилення брендової ідентичності та побудову гнучких бізнес-моделей, здатних швидко реагувати на зміни середовища.
Посилання
Бойко Р., Андрушкевич З., Нянько В. Товарна політика як важлива складова маркетингової діяльності підприємства. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, 2024. Том 328, № 2, С. 470–476. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-70
Кузьминчук Н.В., Куценко Т.М., Терованесова О.Ю. Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2019. № 66. С. 149–158. DOI: https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i66.173206
Громова О., Шевчук Ю. Товарна політика в системі маркетингу. Молодий вчений. 2022. № 4 (104). С. 75–79. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-4-104-17
Селезньова О. Особливості маркетингової товарної політики в кризових умовах господарювання. Економіка та суспільство. 2025. № 75. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-75-77
Хринюк О., Ганіч, С. Товарна політика підприємства: адаптація товарів до вимог міжнародного ринку. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-25
Севрук І.М. Формування маркетингової товарної політики підприємства на зарубіжних ринках. Сучасні тенденції розвитку обліку, оподаткування та міжнародних економічних відносин : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф., Харків, 31 трав. 2019 р. Харків, 2019. Харків. нац. автомоб.-дор. ун-т. С. 257–259. URL: https://dspace2.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/14405
Іващенко Г.А. Формування товарної стратегії підприємства в міжнародному бізнес-середовищі. Ефективна економіка. 2025. № 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2025.1.51
Решетнікова О.В., Даниленко В.І., Дядик Т.В. Доцільність формування глобалізації бренду в сучасному середовищі міжнародного маркетингу. Економічний простір. 2022. Вип. 178. С. 7–11. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/178-1
Лісений Є., Дяченко, Ю. Управління та шляхи удосконалення маркетингової товарної політики підприємства. Економіка та суспільство. 2021. № 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-25
Boiko R., Andrushkevych Z., Nianko V. (2024) Tovarna polityka yak vazhlyva skladova marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [Commodity policy as an important component of the company's marketing activity]. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic Sciences, vol. 328(2), pp. 470–476. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2024-328-70 (in Ukrainian)
Kuzmynchuk N., Kutsenko T., Terovanesova O. (2019) Teoretychni pidkhody do rozuminnia sutnosti marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva [Theoretical approaches for the nature of the marketing products policy of the enterprise]. Bulletin of the Economy of Transport and Industry, no. 66, pp. 149–158. DOI: https://doi.org/10.18664/338.47:338.45.v0i66.173206 (in Ukrainian)
Gromova O., Shevchuk Yu. (2022) Tovarna polityka v systemi marketynhu [Commodity policy in the marketing system]. Young Scientist, vol. 4(104), pp. 75–79. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-4-104-17 (in Ukrainian)
Seleznova O. (2025) Osoblyvosti marketynhovoi tovarnoi polityky v kryzovykh umovakh hospodariuvannia [Features of marketing product policy under crisis conditions of business operations]. Economy and Society, no. 75. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-75-77 (in Ukrainian)
Khryniuk O., Hanich S. (2022) Tovarna polityka pidpryiemstva: adaptatsiia tovariv do vymoh mizhnarodnoho rynku [Product policy of the enterprise: adaptation of products to the requirements of the international market]. Economy and Society, vol. 41. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-25 (in Ukrainian)
Sevruk I. (2019) Formuvannia marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva na zarubizhnykh rynkakh [Formation of the company's marketing product policy in foreign markets]. Suchasni tendentsii rozvytku obliku, opodatkuvannia ta mizhnarodnykh ekonomichnykh vidnosyn: zb. materialiv Vseukr. nauk.-prakt. konf. (Kharkiv, May 31, 2019). Kharkiv: Kharkiv National Automobile and Highway University, pp. 257–259. Available at: https://dspace2.khadi.kharkov.ua/handle/123456789/14405 (in Ukrainian)
Ivashchenko G. (2025) Formuvannia tovarnoi stratehii pidpryiemstva v mizhnarodnomu biznes-seredovyshchi [Formation of a company's commodity strategy in an international business environment]. Efficient Economy, no. 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2025.1.51 (in Ukrainian)
Reshetnikova O., Danylenko V., Diadyk T. (2022) Dotsilnist formuvannia hlobalizatsii brendu v suchasnomu seredovyshchi mizhnarodnoho marketynhu [Expediency of brand globalization formation in the modern international marketing environment]. Economic Space, vol. 178, pp. 7–11. DOI: https://doi.org/10.32782/2224-6282/178-1 (in Ukrainian)
Liseniy E., Diachenko Yu. (2021) Upravlinnia ta shliakhy udoskonalennia marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva [Management and ways of improving the marketing commodity policy of the enterprise]. Economy and Society, no. 32. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-32-25 (in Ukrainian)