METHODICAL APPROACHES TO DEFINING MARKETING ACTIVITY

  • О. V. Voronianska Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного
  • Т. V. Аrestenkо Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного
  • I. D. Yakyshik ПАТ «Вищий навчальний заклад «Міжрегіональна академія управління персоналом»
Ключові слова: маркетингова діяльність, показники, ефективність, інновації в маркетинг, ризикованість витрат.

Анотація

Анотація. Визначено різні підходи до створення системи показників для оцінки ефективності
маркетингової діяльності. Виявлено, що відмінності у підходах виникають через напрямок, галузь, мету та охоплення маркетингової діяльності. Підкреслюється, що необхідно розраховувати витрати на маркетингову діяльність та ефективність цих витрат через їх ризикованість.
Формулювання цілей дослідження. Контроль витрат вимагає від компаній та торговельних організацій оцінити ефективність виконання заходів, пов'язаних з вивченням ринкової ситуації, збуту товарів, створенням бази клієнтів та ін. У такій ситуації дуже важливо визначити методологічні підходи до розробки системи показників оцінки ефективності маркетингової діяльності, а також чинників, що впливають на цей процес.
Висновки та рекомендації щодо подальших досліджень. Узагальнюючи існуючі підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності, необхідно передбачити методологічні підходи, які базуватимуться на аналізі, галузі, галузі аналізу, галузі застосування, стратегічній орієнтації. Слід зазначити, що не існує єдиного підходу до проведення такого аналізу і не створено єдиної системи показників, яка могла б використовуватись у будь-якому випадку. В рамках вдосконалення підходів до оцінки ефективності маркетингової діяльності зазначимо необхідність врахування як дохідної, так і витратної частин. Рекомендовано включити в систему показників ефективності маркетингової діяльності долю на ринку.
Для подальшого вдосконалення маркетингової діяльності та її оцінки краще проаналізувати не лише фінансові та економічні показники, а й показники, пов’язані зі стійким зростанням підприємств та організацій.

Посилання

1. Ассэль Генри. Маркетинг: принципы и стратегия: учебник для вузов. Москва: ИНФРА-М, 1999. 804 с.
2. Бенсуссан Б., Фляйшер К. Стратегический и конкурентный анализ: Методы и средства конкурентного анализа в бизнесе. Москва: БИНОМ. Лаборатория знаний, 2015. 541 с.
3. Бочко О.Ю. Визначення рівня ефективності маркетингової діяльності на короткостроковий період. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Логістика, 2016. № 846. С. 21-24. URL:http://nbuv.gov.ua/UJRN/VNULPL_2016_846_6
4. Внедрение сбалансированной системы показателей. Horvath & Partners. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2008. 478 с.
5. Волкова О.А. Анализ эффективности маркетинговой деятельности. Вестник Самарского государственного экономического университета. 2009. № 12(62). С. 36-40.
6. Залізнюк В.П. Критеріальні показники ефективності маркетингової стратегії експортної діяльності промислового підприємства. Mechanism of Economic Regulation. 2015. № 4. С. 182-192.
7. Калышенко В.М. Эффективность маркетинговой деятельности и возможности ее оценки. Экономика и управление народным хозяйством: Экономические науки. 2017. № 2(147). С.55-59.
8. Каплан Роберт С., Нортон Дейвид П. Организация, ориентированная на стратегию. Как в новой бизнес-среде преуспевают организации, применяющие сбалансированную систему показателей. Москва: ЗАО «Олимр-Бизнес», 2004. 416 с.
9. Каплан Роберт С., Нортон Дейвид П. Сбалансированная система показателей. От стратеги к действию. Москва: ЗАО
«Олимр-Бизнес», 2004. 320 с.
10. Кендюхов О. В. Маркетингова стратегія підприємства: бренд-підхід до визначення ефективності : монографія. Донецьк: ДонУЕП, 2009. 184 с.
11.Котлер Ф. Маркетинг от А до Я: 80 концепций, которые должен знать каждый менеджер. Санкт-Петербург: Нева, 2003. 224 с.
12. Савчук А. Ефективність маркетингової діяльності підприємства. Вісник КНТЕУ. 2015. №5, С.
27-38.
13. Радько О. О. Оцінка ефективності маркетингових стратегій підприємств. URL: http://www.rusnauka.com/7_NND_2009/Economics/43165. doc.htm.
14. Романов, О. О. Маркетингова діяльність підприємcтва: інструменти, критерії результативності. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 2. T. 1 С. 127–133.
15. Сердюк, Т. М. Система показників ефективності маркетингового управління товарними потоками. Вісник Хмельницького національного університету. 2011. № 6, T. 4. С. 182–186.
16. Судник В. Оценка эффективности маркетинговой деятельности предприятия. Справочник экономиста. Маркетинг – 2004. - №8. URL: https://www.profiz.ru/se/8_2004/oceffmdpp/
17. Ферріс Поль У., бендл Нейл Т., Пфайфер Філіпп І. Маркетингові показники: Більше 50 показників, які важливо знати кожному керівнику. Дніпропетровськ: Баланс Бізнес Букс, 2009.
480 с.
Опубліковано
2019-09-11