МЕТОДИКА ДОСЛІДЖЕННЯ ДУМОК І ВРАЖЕНЬ КЛІЄНТІВ ЯК ОСНОВА ІННОВАЦІЙНОГО ПІДХОДУ В МАРКЕТИНГУ НА РИНКУ ЖИТЛОВОЇ НЕРУХОМОСТІ

  • І. М. Буднікевич Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
  • Н. В. Тафій Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича
Ключові слова: інновації, маркетинговий підхід, маркетингове дослідження, методика, анкета.

Анотація

Анотація. В статті описано авторську методику маркетингового дослідження думок і вражень клієнтів, результати якого сприяють впровадженню інноваційного підходу в маркетинг ринку житлової нерухомості Сформовано загальну логіка запропонованого інноваційного дослідницького процесу потреб та намірів споживачів регіонального ринку нерухомості Чернівецької області. Розроблено багатофакторну анкету, яка включає сім блоків запитань, які стосувалися потреб та переваг потенційних і фактичних покупців житлової нерухомості.
Обґрунтовано, що для підвищення рівня персоналізації ринкової пропозиції ринку житлової нерухомості необхідно проводити професійні маркетингові дослідження потреб і намірів споживачів. Запропонована методика маркетингового дослідження споживачів регіонального ринку житлової нерухомості базується на опитуванні респондентів та фокусує увагу на питаннях визначення поточного рівня житлового забезпечення населення та рівня задоволеністю якістю житла; причин та мотивів придбання житла; перспектив розвитку сегменту довгострокової оренди в регіоні; параметрів та критеріїв вибору житла; рівня задоволеності якістю середовища проживання та міграційних намірів населення.
Відзначено, що проведення маркетингового дослідження дає інформаційний матеріал та підстави для розробки регіональних стандартів житла, дозволяє трансформувати ринок житлової нерухомості з місця купівлі-продажу нерухомості в діалоговий майданчик продуцента і споживача.

Посилання

1. Аналіз галузі нерухомості в Україні. 2022 рік. URL: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-otrasli-nedvizhimosti-v-ukraine-2022-god (дата звернення 11.03.2023).
2. Буднікевич І. Муніципальний маркетинг: теорія, методологія, практика. Чернівці: Чернів. нац. ун-т, 2012. 645 с.
3. Вавриш А. Ринок будівництва потрібно виводити з «задзеркалля». URL: http://saga-development.com.ua/rynok-budivnytstva-potribno-vyvodyty-z-zadzerkallya (дата звернення 15.03.2023).
4. Група компаній УВЕКОН. Аналіз ринків нерухомості. URL: https://www.uvecon.ua/ua/gotovi-doslidzhennya.html (дата звернення 25.02.2023).
5. Державна житлова політика в Україні: сучасний стан та перспективи реформування. CEDOS. Аналітичний центр. URL: https://www.cedos.org.ua/uk/articles/derzhavna-zhytlova-polityka-v-ukraini-suchasnyi-stan-ta-perspektyvy-reformuvannia (дата звернення 15.02.2023).
6. Консалтинова компанія City Development Solutions. Огляди. URL: https://cds.ua/ua/reports (дата звернення 19.02.2023).
7. Маркетингове дослідження на ринку систем "розумний дім" в Одесі. 2021 рік. URL: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/marketingovoe-issledovanie-na-rynke-sistem-umnyj-dom-v-odesse-2021-god (дата звернення 02.03.2023).
8. Шульга Т. Нет «человейникам». Как рынок покупателя повлиял на проекты ЖК. URL: http://kievvlast.com.ua/text/net-chelovejnikam-kak-rynok-pokupatelya-povliyal-na-proekty-zhk (дата звернення 06.03.2023).
9. Шульга Т. Рынок покупателя: какие финансовые инструменты лояльности предлагают сегодня застройщики жилья. URL: http://kievvlast.com.ua/text/rynok-pokupatelya-kakie-finansovye-instrumenty-loyalnosti-predlagayut-segodnya-zastrojshhiki-zhilya (дата звернення 21.02.2023).
10. Alderfer C. P. Existence, relatedness, and growth; human needs in organizational settings. New York: Free Press, 1972.
11. Deci E. L., Ryan R. M. Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenium press, 1985.
12. Levy D. Modern marketing research techniques and the property professional. Property Management. 1995. Vol. 13. P. 33–40. 13. McClelland D. C. Managing motivation to expand human freedom. American Psychologist. 1978. No. 33(3). P. 201–210.
14. Solomon, Michael R.Consumer Behavior: Buying, Having, and Being, 6th Edition. 9th edition, Prentice Hall, 2011. 654 p.
Опубліковано
2023-06-20