СТАЛИЙ РОЗВИТОК РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ В УКРАЇНІ

  • І. В. Колокольчикова Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного
Ключові слова: сталий розвиток, ринок туристичних послуг, турист, ринкова пропозиція, ринковий попит, позиціювання, внутрішній туризм, зовнішній туризм, бренд.

Анотація

Анотація. Необхідність дослідження розвитку ринку туристичних послуг викликана стрімким розвитком ринкового попиту як на внутрішньому так і на зовнішньому ринках. Сьогодні туристична сфера з економічної точки зору виступає не тільки джерелом додаткових фінансових надходжень, а і підвищує популярність держави, опосередковано , залучаючи інвестиції у всі галузі та сфери. У процесі дослідження визначено змісту поняття сталого розвитку туризму; виділено основних завдань, які формуються під час розвитку ринку туристичних послуг; проведено аналіз кількості туристів, які користуються послугами операторів ринку; досліджено регіональні особливостей формування ринкового попиту на туристичні послуги за регіонами України; окреслено потенціал та можливості розвитку сільського та зеленого туризму; досліджено позиціювання українського туризму та роботу щодо сприйняття туристичних послуг як бренду країни. Результатами оцінки сталого розвитку ринку туристичних послуг є планування дій, спрямованих на напрацювання власної клієнтської базу споживачів послуг з одного боку, а з іншого позиціювання Україну, як єдиного туристичного бренду для всіх регіонів. Ці заходи призведуть до позитивних зрушень як в економічному так і в соціальному напряму розвитку суспільства. Розвиток туризму є запорукою гарантованого збереження надбання нації, її природних та культурних пам’ятків, національної особистості усього українського народу.

Посилання

1. Смолій В.А., Федорченко В.К., Цибух В.І. Енциклопедичний словник-довідник з туризму. К. «Слово». 2006. 372 с.
2. Статистичний щорічник України за 2018рік: статистичний збірник. Державна служба статистики України. Київ, 2019. 482с. URL: http://ukrstat.org/ua (дата звернення 20.05.2020).
3. Україна у цифрах 2018: статистичний збірник. Державна служба статистики України. Київ, 2019. 45с. URL: http://ukrstat.org/ua (дата звернення 22.05.2020).
4. Гафурова О. Законодавство у сфері сільського туризму: сучасні реалії та перспективи розвитку. Вісник Київського національного університету імені Т. Шевченка. Юридичні науки. 2017. №2(105). С. 16–19.
5. Колесник О.О. Економіка і статистика туристичного ринку: монографія. Житомир. ЖДТУ, 2011. 196 с.
6. Закону України «Про туризм». URL: http://library.nuft.edu.ua/ebook/file/Zakony.pdf (дата звернення 20.05.2020).
7. Мальська М., Зінько Ю., Горішевський П. Позиціювання національного бренду сільського зеленого туризму на ринку послуг. Вісник Київського національного університету культури і мистецтва. Серія: Туризм. 2020. №3 (1). С. 8 – 33.
8. Офіційний сайт Всесвітньої туристичної організації. URL: www.unwto.org. (дата звернення 20.05.2020).
9. Світовий досвід розвитку сільського зеленого туризм. URL: http://archive.nbuv.gov.ua. (дата звернення 20.05.2020).
10. Європейський досвід організації сільського зеленого туризму. URL: http:// tourlib.net. (дата звернення 20.05.2020).
11. Сільський зелений туризм – пріоритет розвитку туристичної галузі України. URL: http:// tourlib.net. (дата звернення 20.05.2020).
12. Oфіційний сайт Спілки сприяння розвитку сільського зеленого туризму в Україні. URL: www.greentour.com.ua. (дата звернення 20.05.2020).
13. Ткаченко Т.І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія. К. Київ. нац. торг.-екон. ун-т. 2009. 462 с.
Опубліковано
2020-10-23