ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Анотація
У статті розглянуто особливості формування маркетингової стратегії аграрних підприємств під час дії воєнного стану в Україні. Здійснено аналіз чинників макросередовища ринку аграрної продукції на основі DESTEP-аналізу. Розглянуто регіональні відмінності аграрних підприємств. Визначено особливості формування маркетингової стратегії аграрних підприємств в умовах воєнного стану.
Посилання
Аграрний сектор України у 2023 році: складові стійкості, проблеми та перспективні завдання. URL: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/ekonomika/ahrarnyy-sektor-ukrayiny-u-2023-rotsi-skladovi-stiykosti-problemy-ta (дата звернення 11.10.2024).
Аналіз агросектору. URL: https://blog.youcontrol.market/analiz-aghrosiektoru/ (дата звернення 11.10.2024).
Багорка М.О., Устік Т.В., Юрченко Н.І. Формування маркетингової стратегії та шляхи її імплементації в систему управління аграрних підприємств. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління. 2023. № 7. С. 4–10. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-10
Гарастовська А.В., Пєтухова О.В. Формування маркетингових стратегій розвитку підприємств молочної галузі за допомогою SWOT-аналізу та PEST-аналізу. Економіка та суспільство. 2023. № 57. С. 56–57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-56
Гарматюк О.В., Логінова О.А. Організаційні аспекти процесу формування маркетингової стратегії в умовах сьогодення. Економіка та суспільство. 2024. № 60. С. 58–60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-58
Збитки агросектору України внаслідок війни досягли 11 млрд доларів. URL: https://agro-business.com.ua/agrobusiness/item/30471-zbytky-ahrosektoru-ukrainy-vnaslidok-viiny-dosiahly-11-mlrd-dolariv.html (дата звернення 11.10.2024).
Звіт про прямі збитки інфраструктури від руйнувань внаслідок військової агресії Росії проти України станом на початок 2024 року. URL: https://kse.ua/wp-content/uploads/2024/04/01.01.24_Damages_Report.pdf (дата звернення 11.10.2024).
Коваль О.В. Концепція формування маркетингової стратегії аграрних підприємств. Економіка та суспільство. 2022. № 39. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-81
Логоша Р.В., Кричковський В.Ю., Бєлкін І.В. Маркетингові стратегії розвитку підприємств овочепродуктового підкомплексу. Економіка та суспільство. 2022. № 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-10
Мазур К.В., Мухіна О.В. Розробка маркетингової стратегії сільськогосподарського підприємства агропродовольчого комплексу. Ефективна економіка. 2020. № 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.1.87
Мигаль О.Ф., Квасовський Д.О. Формування маркетингового комплексу підприємств в умовах війни. Економіка та суспільство. 2024. № 64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-80
Названо суму збитків, завданих війною виробничим об’єктам АПК України. URL: https://agroportal.ua/news/finansy/nazvano-sumu-zbitkiv-zavdanih-viynoyu-virobnichim-ob-yektam-apk-ukrajini (дата звернення 11.10.2024).
Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL: https://www.ukrstat.gov.ua (дата звернення 11.10.2024).
Deng H. Formulation of Agricultural Product Marketing Strategies Based on The Analysis of Customer Value Perception and Demand. Journal of System and Management Sciences. 2024. Vol. 14. No. 4. Р. 363–379. DOI: https://doi.org/10.33168/JSMS.2024.0424
DESTEP Analysis: Your Guide to External Environment Analysis. URL: https://getlucidity.com/strategy-resources/guide-to-destep-analysis/ (дата звернення 11.10.2024).
Hongbing W., Jing G., Bohan K., Peng L., Yuxian S. Analysis and Research on the Marketing Strategy of Agricultural Products Based on Artificial Intelligence. Mathematical Problems in Engineering. 2022. Vol. 2022. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/7798640
Monitoring EU Agri-Food Trade Developments in June 2024. URL: https://agriculture.ec.europa.eu/document/download/b891b544-471a-4fbf-ab9fd979564b4492_en?filename=monitoring-agri-food-trade_sep2024_en.pdf (дата звернення 11.10.2024).
Nurakhova B. Formation of an Effective Marketing Strategy to Increase the Competitiveness of Enterprises in the Milk and Dairy Products Market (On the Example of the Republic of Kazakhstan). World Applied Sciences Journal. 2018. № 36(2). Р. 231–239. DOI: https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2018.231.239
Raja R., Vikraman M.R.A Study on Marketing Strategies Among Agricultural Entrepreneurs with Special References to Salem District. International Journal of Aquatic Science. 2021. Vol. 12(03). URL: https://www.journal-aquaticscience.com/article_149886_f4fb5e8a6c3e4ac65e060621b8a959f5.pdf (дата звернення 11.10.2024).
National Institute for Strategic Studies. (2023). Ahrarnyi sektor Ukrainy u 2023 rotsi: skladovi stiikosti, problemy ta perspektyvni zavdannia [Agricultural sector of Ukraine in 2023: Components of resilience, problems, and prospective tasks]. Available at: https://niss.gov.ua/doslidzhennya/ekonomika/ahrarnyy-sektor-ukrayiny-u-2023-rotsi-skladovi-stiykosti-problemy-ta (in Ukrainian)
You Control Market. (n.d.). Analiz ahrosektoru [Analysis of the agricultural sector]. Available at: https://blog.youcontrol.market/analiz-aghrosiektoru/ (in Ukrainian)
Bahorka M. O., Ustik T. V., & Yurchenko N. I. (2023) Formuvannia marketynhovoi stratehii ta shliakhy yii implementatsii v systemu upravlinnia ahrarnykh pidpryiemstv [Formation of marketing strategy and ways of its implementation in the management system of agricultural enterprises]. Problemy Suchasnykh Transformatsii. Seriia: Ekonomika ta Upravlinnia, no. 7. https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-10 (in Ukrainian)
Harastovska A. V., & Pietukhova O. V. (2023) Formuvannia marketynhovykh stratehii rozvytku pidpryiemstv molochnoi haluzi za dopomohoiu SWOT-analizu ta PEST-analizu [Formation of marketing strategies for dairy industry enterprises using SWOT and PEST analyses]. Ekonomika ta Suspilstvo, no. 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-56 (in Ukrainian)
Harmatiuk O. V., & Lohinova O. A. (2024) Orhanizatsiini aspekty protsesu formuvannia marketynhovoi stratehii v umovakh siohodennia [Organizational aspects of the process of forming marketing strategy in today’s conditions]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 60. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-60-58 (in Ukrainian)
Zbytky ahrosektoru Ukrainy vnaslidok viiny dosiahnuly 11 mlrd dolariv [Losses of Ukraine’s agricultural sector due to the war reached $11 billion]. (2023) AgroBusiness. Available at: https://agro-business.com.ua/agrobusiness/item/30471-zbytky-ahrosektoru-ukrainy-vnaslidok-viiny-dosiahly-11-mlrd-dolariv.html (in Ukrainian)
Kyiv School of Economics (2024) Zvit pro priami zbytky infrastruktury vid ruinuvan vnaslidok viiskovoi ahresii Rosii proty Ukrainy stanom na pochatok 2024 roku [Report on direct infrastructure losses from destruction due to Russia’s military aggression against Ukraine as of early 2024]. Available at: https://kse.ua/wp-content/uploads/2024/04/01.01.24_Damages_Report.pdf (in Ukrainian)
Koval O. V. (2022) Kontseptsiia formuvannia marketynhovoi stratehii ahrarnykh pidpryiemstv [Concept of forming marketing strategy of agricultural enterprises]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 39. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-39-81 (in Ukrainian)
Lohosha R. V., Krychkivskyi V. Yu., & Bielkin I. V. (2022) Marketynhovi stratehii rozvytku pidpryiemstv ovocheproduktovoho pidkompleksu [Marketing strategies for the development of enterprises in the vegetable product subcomplex]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 42. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-42-10 (in Ukrainian)
Mazur K. V., & Mukhina O. V. (2020) Rozrobka marketynhovoi stratehii silskohospodarskoho pidpryiemstva ahroprodovolchoho kompleksu [Development of a marketing strategy for an agricultural enterprise of the agri-food complex]. Efektyvna Ekonomika, no. 1. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2020.1.87 (in Ukrainian)
Myhal O. F., & Kvasovskyi D. O. (2024) Formuvannia marketynhovoho kompleksu pidpryiemstv v umovakh viiny [Formation of the marketing mix of enterprises under war conditions]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 64. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-80 (in Ukrainian)
Nazvano sumu zbytkiv, zavdanykh viinoiu vyrobnychym ob’iektam APK Ukrainy [Named the amount of losses caused by the war to the production facilities of Ukraine’s agro-industrial complex]. (2023) AgroPortal.ua. Available at: https://agroportal.ua/news/finansy/nazvano-sumu-zbitkiv-zavdanih-viynoyu-virobnichim-ob-yektam-apk-ukrajini (in Ukrainian)
Official website of the State Statistics Service of Ukraine. Available at: https://ukrstat.gov.ua/ (in Ukrainian)
Deng H. (2024) Formulation of Agricultural Product Marketing Strategies Based on The Analysis of Customer Value Perception and Demand. Journal of System and Management Sciences, no. 14(4), pp. 363–379. DOI: https://doi.org/10.33168/JSMS.2024.0424.
DESTEP Analysis: Your Guide to External Environment Analysis. Available at: https://getlucidity.com/strategy-resources/guide-to-destep-analysis/.
Hongbing W., Jing G., Bohan K., Peng L., Yuxian S. (2022) Analysis and Research on the Marketing Strategy of Agricultural Products Based on Artificial Intelligence. Mathematical Problems in Engineering. DOI: https://doi.org/10.1155/2022/7798640.
Monitoring EU Agri-Food Trade Developments in June 2024. Available at: https://agriculture.ec.europa.eu/document/download/b891b544-471a-4fbf-ab9fd979564b4492_en?filename=monitoring-agri-food-trade_sep2024_en.pdf
Nurakhova B. (2018) Formation of an Effective Marketing Strategy to Increase the Competitiveness of Enterprises in the Milk and Dairy Products Market (On the Example of the Republic of Kazakhstan) World Applied Sciences Journal, no. 36 (2), pp. 231–239. DOI: https://doi.org/10.5829/idosi.wasj.2018.231.239.
Raja R., Vikraman M. R. (2021) A Study on Marketing Strategies Among Agricultural Entrepreneurs with Special References to Salem District. International Journal of Aquatic Science, no. 12(3). Available at: https://www.journal-aquaticscience.com/article_149886_f4fb5e8a6c3e4ac65e060621b8a959f5.pdf.