ІНФЛЮЕНС-МАРКЕТИНГ НА РИНКУ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ І НАПОЇВ УКРАЇНИ: ТРЕНДИ, ВИКЛИКИ, МОЖЛИВОСТІ

  • Н. В. Кукіна Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0003-3204-0624
  • Н. В. Трусова Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0001-9773-4534
  • Н. О. Шквиря Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0001-9367-7106
Ключові слова: інфлюенс-маркетинг, ринок харчових продуктів і напоїв, лідери думок, поведінка споживачів, соціальні мережі, залученість аудиторії, контент

Анотація

Стаття присвячена аналізу розвитку інфлюенс-маркетингу на ринку харчових продуктів і напоїв в Україні. Розглянуто історичні етапи його становлення, сучасні тенденції та особливості адаптації світових стратегій для локального контексту. Зростання популярності платформ зумовило активне залучення молодіжної аудиторії, яка слідує рекомендаціям інфлюенсерів. Результати анкетних досліджень вказують на ефективність інфлюенс-маркетингу у просуванні брендів, однак виявлено низку недоліків, зокрема нестачу персоналізації та інтерактивних форматів. Рекомендовано використовувати довготривалі співпраці з інфлюенсерами та поєднувати цей підхід з іншими маркетинговими інструментами, що сприятиме підвищенню довіри та лояльності українських споживачів до брендів.

Посилання

Бондарчук В.В. Використання інфлюенс-маркетингу для просування товару в соціальних мережах. Економіка, управління та адміністрування. 2021. № 4. С. 49–53.

Гвоздецька І.В. Вирішують блогери : influencer marketing в дії. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 5. С. 70–73.

Гнилякевич-Проць І.А. Тренди розробки інфлюенс стратегії. Економіка та суспільство. 2022. № 44. С. 71–80.

Горобченко О.А. Інфлюенсерство як інструмент розвитку е-бізнесу. Економіка та суспільство. 2022. № 38. С. 33–40.

Журило В.В. Маркетинг впливу як комунікаційний інструмент просування товарів у соціальних інтернет-мережах. Підприємництво та інновації. 2020. № 11-2. С. 30–40.

Ороховська Л.А. Специфіка соціально-ринкових комунікацій у сфері інфлюенс-маркетингу. Інфраструктура ринку. 2022. № 67. С. 191–195.

Прощенко А.К. Інфлюенсери як ефективні інструменти сучасного інтернет-маркетингу. Вісник соціально-економічних досліджень. 2023. № 1-2 (84-85). С. 157–170. URL: http://vsed.oneu.edu.ua/collections/2023/84-85/pdf/157-170.pdf

IAB Україна оприлюднює результати оцінки ринку Influencer marketing за 2023 рік. URL: https://iab.com.ua/iab-ukrayina-oprylyudnyuye-rezultaty-otsinky-rynku-influencer-marketing-za-2023-rik/

Influencer Marketing Hub. The State of Influencer Marketing 2023. URL: https://influencermarketinghub.com/ebooks/Influencer_Marketing_Benchmark_Report_2023.pdf

Similarweb 2024-25 Marketing Benchmark Report. Second Edition. Optimize your multi-channel strategy through industry data and benchmarks. URL: https://bizibl.com/marketing/download/marketing-benchmark-report-2024

Statista. URL: https://www.statista.com/statistics/268641/share-of-marketing-budgets-spent-on-digital-worldwide/

Bondarchuk V. V. (2021) Vykorystannia infliuiens-marketynhu dlia prosuvannia tovaru v sotsialnykh merezhakh. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia. no. 4. pp. 49–53.

Gvozdetska I. V. (2019) Vyrishuiut blohery: influencer marketing v dii. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. no. 5. pp. 70–73.

Hnyliakevych-Prots I. A. (2022) Trendy rozrobky infliuiens stratehii. Ekonomika ta suspilstvo. no. 44. pp. 71–80.

Gorobchenko O. A. (2022) Infliuienserstvo yak instrument rozvytku e-biznesu. Ekonomika ta suspilstvo, no. 38. pp. 33–40.

Zhurylo V. V. (2020) Marketynh vplyvu yak komunikatsiinyi instrument prosuvannia tovariv u sotsialnykh internet-merezhakh. Pidpryiemnytstvo ta innovatsii. no. 11-2. pp. 30–40.

Orokhovska L. A. (2022) Spetsyfika sotsialno-rynkovykh komunikatsii u sferi infliuiensmarketynhu. Infrastruktura rynku. no. 67. pp. 191–195.

Proshchenko A. K. (2023) Infliuensery yak efektyvni instrumenty suchasnoho internet-marketynhu. Visnyk sotsialno-ekonomichnykh doslidzhen. no. 1-2 (84-85). pp. 157–170.

IAB Ukraina opryliudniuie rezultaty otsinky rynku Influencer marketing za 2023 rik. Available at: https://iab.com.ua/iab-ukrayina-oprylyudnyuye-rezultaty-otsinky-rynku-influencer-marketing-za-2023-rik/

Influencer Marketing Hub / The State of Influencer Marketing 2023. Available at: https://influencermarketinghub.com/ebooks/Influencer_Marketing_Benchmark_Report_2023.pdf

Similarweb 2024-25 Marketing Benchmark Report. Second Edition. Optimize your multi-channel strategy through industry data and benchmarks. Available at: https://bizibl.com/marketing/download/marketing-benchmark-report-2024

Statista. Available at: https://www.statista.com/statistics/268641/share-of-marketing-budgets-spent-on-digital-worldwide/

Опубліковано
2024-11-28