ГЛОБАЛЬНА Е-КОМЕРЦІЯ: ВІД ІННОВАЦІЙ ДО СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ

  • В. М. Тебенко Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0002-0459-2555
  • Г. М. Завадських Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0002-3240-3870
  • О. І. Лисак Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0002-6744-1471
Ключові слова: електронна комерція, цифровізація, цифрова економіка, цифрова трансформація, соціальна комерція, мобільна комерція, онлайн-покупці

Анотація

У статті розглядається сучасний стан електронної комерції на світовому рівні, проаналізовані глобальні тенденції, ринкові показники та актуальні тренди. Автори надають уявлення про ключові показники ринку. Особливу увагу приділено купівельній поведінці онлайн-покупців та показникам конкурентоспроможності бізнесу. Висвітлені актуальні тренди електронної комерції на 2024 рік, такі як розвиток мобільної та соціальної комерції, та їх вплив на бізнес-моделі в умовах постійних технологічних змін.

Посилання

Лисак О.І., Андрєєва Л.О., Тебенко В.М. Інноваційні методи інтернет-торгівлі. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки). 2020. № 2 (42). С. 83-92.

Стендер С.В., Лисак О.І., Лук’яненко Н.Е. Розвиток електронної комерції та її вплив на цифрову економіку. Академічні візії. 2023. № 24. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/619 (дата звернення: 09.11.2024).

E-commerce worldwide URL: https://www.statista.com/study/10653/e-commerce-worldwide-statista-dossier/ (дата звернення: 10.11.2024).

Leading e-commerce companies worldwide as of September 2024, by market cap URL: https://www.statista.com/statistics/245340/leading-large-cap-e-commerce-companies-market-cap/ (дата звернення: 12.11.2024).

Батрименко В.В. Запровадження сучасних форм електронної комерції в умовах діджиталізації світової економіки. Стратегія розвитку України. 2019. № 2. С. 58–65. URL: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/article/view/14502/20934 (дата звернення: 20.10.2024).

eCommerce Statistics In 2024 (Global and U.S. Data) URL: https://www.sellerscommerce.com/blog/ecommerce-statistics/ (дата звернення: 10.11.2024).

Top Online Shopping Categories. 2024. URL: https://www.shopify.com/blog/top-online-shopping-categories (дата звернення: 10.11. 2024).

Key Figures of E-Commerce URL: https://www.statista.com/markets/413/topic/544/key-figures-of-e-commerce/#overview (дата звернення: 15.11.2024).

Most popular social networks worldwide as of April 2024, by number of monthly active users URL: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (дата звернення: 05.11.2024).

Тебенко В.М., Бігун В.В., Почерніна Н.В. Цифрова економіка як каталізатор інновацій у сучасних бізнес-моделях: нові можливості та ризики. Актуальні проблеми економіки. 2024. № 9 (279). С. 39-49.

Парасюк О., Русин-Гриник Р. & Фарат О. Принципи розвитку е-комерції у сфері ритейлу. Економіка та суспільство. 2024. Вип. 61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-152

Борейко Н.М. Специфіка електронної комерції у вітчизняному сегменті мережі інтернет. Бізнес-навігатор. 2020. Вип. 2(58). С. 87-93. URL: http://www.business-navigator.ks.ua/journals/2020/58_2020/58_2020.pdf#page=87 (дата звернення: 11.11.2024).

Згурська О.М., Мартиненко М.О., Ільющенко Н.В. Сучасні тренди розвитку електронної комерції в умовах діджиталізації суспільства. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2023. № 1-2(41). С. 32-39.

Бігун В.В., Йохна М.А., Тебенко В.М. Вплив цифрової трансформації на конкурентоспроможність підприємств: аналіз відмінностей у бізнес-стратегіях. Економіка. Фінанси. Право. 2023. № 10. С. 52-57. DOI: https://doi.org/10.37634/efp.2023.10.11

Марусей Т.В. Основні тенденції розвитку ринку електронної комерції в Україні. Економіка і суспільство. 2018. Вип.14. С. 1011-1015. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/14_ukr/144.pdf (дата звернення: 10.11.2024).

Tebenko V., Kutsai N., Shashyna M., Omelianenko O. and Bakushevych I. Digital Transformation in Business: The Impact of Technology on Efficiency, Innovation and Competitiveness. Economic Affairs, Vol. 69 (Special Issue). Р. 307-315. DOI: https://doi.org/10.46852/0424-2513.1.2024.32

Lysak O. I., Andrieieva L. O., Tebenko V. M. (2020) Innovatsiini metody internet-torhivli. Zbirnyk naukovykh prats Tavriiskoho derzhavnoho ahrotekhnolohichnoho universytetu (ekonomichni nauky). no. 2 (42). pp. 83-92.

Stender S. V., Lysak O. I., Lukianenko N. E. (2023) Rozvytok elektronnoi komertsii ta yii vplyv na tsyfrovu ekonomiku. Akademichni vizii. no. 24. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/619 (accessed November 9, 2024).

E-commerce worldwide Available at: https://www.statista.com/study/10653/e-commerce-worldwide-statista-dossier/ (accessed November 10, 2024).

Leading e-commerce companies worldwide as of September 2024, by market cap Available at: https://www.statista.com/statistics/245340/leading-large-cap-e-commerce-companies-market-cap/ (accessed November 12, 2024).

Batrymenko V. V. (2019) Zaprovadzhennia suchasnykh form elektronnoi komertsii v umovakh didzhytalizatsii svitovoi ekonomiky. Stratehiia rozvytku Ukrainy. 2019. no. 2. pp. 58–65. Available at: http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/SR/article/view/14502/20934 (accessed October 20, 2024).

eCommerce Statistics In 2024 (Global and U.S. Data) Available at: https://www.sellerscommerce.com/blog/ecommerce-statistics/ (accessed November 10, 2024).

Top Online Shopping Categories. 2024. Available at: https://www.shopify.com/blog/top-online-shopping-categories (accessed November 9, 2024).

Key Figures of E-Commerce Available at: https://www.statista.com/markets/413/topic/544/key-figures-of-e-commerce/#overview (accessed November 15, 2024).

Most popular social networks worldwide as of April 2024, by number of monthly active users Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (accessed November 5, 2024).

Tebenko V. M., Bihun V. V., Pochernina N. V. (2024) Tsyfrova ekonomika yak katalizator innovatsii u suchasnykh biznes-modeliakh: novi mozhlyvosti ta ryzyky. Aktualni problemy ekonomiky. no. 9 (279). pp. 39-49.

Parasiuk O., Rusyn-Hrynyk R. & Farat O. (2024) Pryntsypy rozvytku e-komertsii u sferi ryteilu. Ekonomika ta suspilstvo. is. 61. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-152

Boreiko N. M. (2020) Spetsyfika elektronnoi komertsii u vitchyznianomu sehmenti merezhi internet. Biznes-navihator. is. 2(58). pp. 87-93. Available at: http://www.business-navigator.ks.ua/journals/2020/58_2020/58_2020.pdf#page=87 (accessed November 11, 2024).

Zghurska O. M., Martynenko M. O., Iliushchenko N. V. (2023) Suchasni trendy rozvytku elektronnoi komertsii v umovakh didzhytalizatsii suspilstva. Ekonomika. Menedzhment. Biznes. no. 1-2(41). pp. 32-39.

Bihun V. V., Yokhna M. A., Tebenko V. M. (2023) Vplyv tsyfrovoi transformatsii na konkurentospromozhnist pidpryiemstv: analiz vidminnostei u biznes-stratehiiakh. Ekonomika. Finansy. Pravo. no. 10. pp. 52-57. DOI: https://doi.org/10.37634/efp.2023.10.11

Marusei T. V. (2018) Osnovni tendentsii rozvytku rynku elektronnoi komertsii v Ukraini. Ekonomika i suspilstvo. is. 14. pp. 1011-1015. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/14_ukr/144.pdf (accessed November 10, 2024).

Tebenko V., Kutsai N., Shashyna M., Omelianenko O. and Bakushevych I. Digital Transformation in Business: The Impact of Technology on Efficiency, Innovation and Competitiveness. Economic Affairs, vol. 69 (Special Issue). pp. 307-315. DOI: https://doi.org/10.46852/0424-2513.1.2024.32

Опубліковано
2024-12-27