ЕКСПОРТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ГЛОБАЛЬНИХ ВИКЛИКІВ: АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ ТА ВИЗНАЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНИХ ПРІОРИТЕТІВ

  • І.М. Миценко Центральноукраїнський національний технічний університет
  • М.О. Сухомлин Центральноукраїнський національний технічний університет
  • І.В. Ніколаєв Центральноукраїнський національний технічний університет
Ключові слова: експорт, експорт товарів, експорт послуг, методи аналізу, експортна стратегія, глобальні виклики

Анотація

У статті представлені результати аналізу експорту товарів та послуг України за 2014-2020 рр. Проведено аналіз структури експорту товарів та послуг за географічною ознакою, у розрізі товарів та за видами послуг. Аналіз експорту товарів за географічною структурою показав тенденцію до переорієнтацію поставок до країн ЄС. Визначено, що у структурі експорту товарів домінують продукти харчування, метали та вироби з них, проте товари мають низьку додану вартість, що знижує конкурентоспроможність країни. Розрахунки показали, що в експорті послуг домінують транспортні, інформаційні, комп'ютерні та ділові послуги. Доведено, що розвиток експорту можливий за рахунок диверсифікації переліку послуг та збільшення їх обсягів у цілому. У досліджені визначено головні напрями розвитку експорту, які необхідно враховувати під час розробки експортної стратегії України в контексті глобальних викликів.

Опубліковано
2021-08-31