ТЕНДЕНЦІЇ ОБ’ЄДНАННЯ ПІДПРИЄМСТВ У СУЧАСНИХ КРИЗОВИХ УМОВАХ
Анотація
Більшість українських підприємств мають низьку конкурентоспроможність на світовому ринку через неефективність менеджменту та неналежну організацію бізнес-процесів. Об’єднання підприємств може стати способом виходу з даної ситуації. Взаємодія підприємств на ринку посилює їхню конкуренцію та стимулює виробників до підвищення ефективності господарської діяльності, проте нерівномірний розподіл ресурсів перешкоджає розвиткові малого та середнього бізнесу. Створення нових бізнес-об’єднань і посилення консолідації вже існуючих із числа малих та середніх підприємств сприятиме розвитку не лише учасників цих інтеграційних утворень, але й економічному прогресу всієї країни, підвищенню ролі національного виробника на світовому ринку. Основною проблемою є регулювання та стимулювання розвитку даних бізнес-об’єднань. У статті досліджено основні види бізнес-об’єднань, проаналізовано їх функціонування на сучасному етапі розвитку економіки в умовах коронакризи, визначено тенденції, умови й особливості їх розвитку на перспективу.