ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ НАВІСНОГО ЗНАРЯДДЯ НА РОЗПОДІЛ НАВАНТАЖЕННЯ МІЖ КОЛЕСАМИ БАГАТОВІСНОГО ЕНЕРГЕТИЧНОГО ЗАСОБУ

  • В. П. Кувачов Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0000-0002-5762-256X
  • В. М. Дружич Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0009-0007-5361-5921
  • С. О. Шевченко Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0009-0007-3371-1262
  • К. О. Зеленов Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного https://orcid.org/0009-0001-1235-6341
Ключові слова: Controlled Traffic Farming (CTF), ефективність використання техніки, сільськогосподарські технології, підвищення ефективності землеробства, інноваційні агротехнології, подолання голоду

Анотація

Проблема забезпечення високих тягово-зчіпних властивостей багатовісних енергетичних засобів із навісними сільськогосподарськими знаряддями, розміщеними в їхньому міжколісному просторі, полягає у суттєвому перерозподілі зчіпної ваги на рушіях. Досліджень у цьому плані було проведено недостатньо. Метою дослідження є підвищення тягово-зчіпних властивостей багатовісних енергозасобів шляхом обґрунтування параметрів їхніх навісних пристроїв і схеми приєднання до них навісних сільськогосподарських машин і знарядь. Наукова новизна полягає в отриманні математичних моделей, використання яких дає змогу обґрунтувати схему і параметри навісного пристрою багатовісного енергетичного засобу під час використання навісних сільськогосподарських знарядь із позиції достатнього зчеплення його рушіїв з опорною поверхнею у технології Controlled Traffic Farming (CTF). Практична цінність досліджень полягає у наданні рекомендацій щодо вибору параметрів розміщення та налаштування навісного пристрою багатовісного енергетичного засобу під час його агрегатування з навісним сільськогосподарським знаряддям. У результаті проведених досліджень установлено, що зміна кутів нахилу центральної тяги навісного пристрою на 10° призводить до зменшення навантаження на передніх колесах енергетичного засобу на 8–12%, що впливає на його зчіпні властивості і, як наслідок, на величину буксування та енерговитрати. Водночас його віддалення від задньої осі на кожні 10 см до центру мас енергозасобу розвантажує задній міст на 5–8%, що негативно впливає на енерговитрати. Подальші дослідження спрямовані на визначення оптимальних параметрів кріплення навісного пристрою на багатовісних енергетичних засобах з урахуванням умов і специфіки роботи в різних технологічних схемах землеробства.

Посилання

1. Kuvachоv V.P. Justification of the parameters a rear–mounted linkage wide span tractor (vehicle). Вісник ХНТУСГ. 2019. Вип. 199. С. 32–48.
2. Bulgakov V., Holovach I., Kuvachov V. et al. Theoretical investigation of a rear–mounted linkage for wide– span tractors. Mechanization in agriculture & Conserving of the resources. 2018. № 1. Р. 11–14.
3. Bulgakov V., Melnik V., Kuvachоv V. et al. Theoretical study on linkage unit of wide span tractor. Proceedings 29th DAAAM International symposium «Intelligent manufacturing and automation». 2018. P. 0180–0189.
4. Bulgakov V., Melnik V., Kuvachоv V. et al. Theoretical study on linkage unit of wide span tractor. Proceedings 29th DAAAM International symposium «Intelligent manufacturing and automation». 2018. P. 0180–0189.
5. Bulgakov V., Ivanovs S., Nadykto V., Petrov Gennadii. Investigation of front plough functioning stability conditions without support wheel. Engineering for Rural Development. 2023. P. 562–570.
6. Nadykto V., Golub G., Kyurchev V. et all. Determining Vertical Oscillations of Front-Plow Tractor Without Support Wheel. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 2024. Volume 1. Issue 7. P. 37–47.
7. Petrov G., Nadykto V. Ploughing depth stability with front plough without support wheel. Technical service of agriculture, forestry and transport, 2024. № 25. С. 110–118.
8. Петров Г.А. Дослідження умов стабільності функціонування фронтального плуга без опорного колеса. Збірник тез доповідей X Міжнародної науково-технічної конференції «Крамаровські читання». Київ : НУБіП України, 2023. С. 238–239.
9. Петров Г.А., Надикто В.Т. Динаміка вертикальних коливань трактора з фронтальним плугом без опорного колеса. Збірник тез доповідей XI Міжнародної науково-технічної конференції «Крамаровські читання». Київ : НУБіП України, 2024. С. 162–163.
Опубліковано
2025-05-30
Як цитувати
Кувачов, В. П., Дружич, В. М., Шевченко, С. О., & Зеленов, К. О. (2025). ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ НАВІСНОГО ЗНАРЯДДЯ НА РОЗПОДІЛ НАВАНТАЖЕННЯ МІЖ КОЛЕСАМИ БАГАТОВІСНОГО ЕНЕРГЕТИЧНОГО ЗАСОБУ. Праці Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного, 25(2), 185-192. https://doi.org/10.32782/2078-0877-2025-25-2-22