УПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ПРАКТИКИ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ
Анотація
Основна мета роботи – розглянути та провести аналіз упровадження інтерактивних технологій у закладах вищої освіти під час проведення навчальної практики здобувачами.Сьогодні в Україні створено умови для переходу до гуманітарного особистісно-орієнтованого навчання, спрямованого на формування духовно багатої особистості. Це створює можливості для реалізації у педагогічному процесі творчих здібностей і професійних якостей кожного студента (здобувача вищої освіти). Використання інтерактивних технологій у навчальному процесі вищого навчального закладу дає змогу розвивати нестандартне мислення студентів, відійти від стереотипів, розвиває уяву, комунікативні вміння й навички, інтелектуальну, емоційну, мотиваційну та інші сфери особистості.У підготовці майбутніх фахівців склалася усталена система підготовки кадрів, у якій використовуються традиційні форми проведення занять: лекції, практичні заняття, лабораторні роботи, консультації, заліки, екзамени, різноманітні форми поза аудиторної роботи. У зв’язку з переходом на основу з компетенціями в підготовці майбутніх фахівців виникає потреба у зміні технологій, форм і методів проведення занять, що дасть змогу уникнути наслідків наявної суперечності між теоретичною підготовкою та ефективністю практичної роботи фахівців. Це і зумовлює необхідність розроблення і використання інноваційних технологій навчання в підготовці майбутніх компетентних фахівців.Розвиток сучасних педагогічних технологій ставить перед освітою нові завдання, які потребують перегляду змісту освіти, форм, методів, прийомів навчання, це й зумовило актуальність теми статті. Упровадження інтерактивних технологій дає змогу організувати процес навчання так, що в ньому беруть участь усі учасники навчального процесу, тобто взаємодіють між собою здобувачі та викладач.А це відкриває можливість здійснення самостійного навчання та розв’язання багатьох життєво важливих проблем. Здобувачі навчаються працювати в команді, захищати власну точку зору, репрезентувати свої відповідні напрацювання та ін. Змінюються вимоги до викладача, до його діяльності. Робота в інтерактивному режимі сприяє розвитку комунікабельності, умінь організації навчального середовища, формуванню умінь до самостійної діяльності, уміння створювати ситуації, що спонукають до інтеграції знань для розв’язання висунутої проблеми.
Посилання
2. Кадемія М.Ю. Використання інтерактивних технологій навчання. Теорія і практика управління соціальними системами. 2013. Т. 3. С. 125–132.
3. Волкова Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі : навчально-методичний посібник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля. 2018. 360 с.
4. Шаров С.В., Лубко Д.В. Напрями використання інтелектуальних систем в освітньому процесі. Українські студії в європейському контексті. 2021. № 3. С. 305–310.
5. Лубко Д.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі на прикладі розроблення методики вивчення студентами платформи Ардуїно. Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації : матер. Міжнародної наук.-практ. Інтернет-конф., м. Мелітополь, 27–29 травня 2020 р. Мелітополь : ТДАТУ, 2020. С. 242–246.
6. Зінов'єва О.Г., Шаров С.В., Гешева Г.В. Проєктування інформаційних систем. Запоріжжя, 2023. 150 с.
7. Blum Richard. Arduino Programming in 24 Hours. Sams Teach Yourself 1st Edition, Kindle Edition. Publisher: Sams Publishing. 2014. 434 p.
8. Ethan Thorpe. Arduino: Advanced Methods and Strategies of Using Arduino Kindle Edition. 2020. 195 p.
9. John-David Warren, Josh Adams, Harald Molle. Arduino Robotics. 2011. 450 pages. ISBN-13 (978-1430231837).
10. Simon Monk. Programming Arduino: Getting Started with Sketches, Second Edition. Publisher: McGraw Hill TAB. 2016. 192 p.
11. Jeremy Blum. Exploring Arduino: Tools and Techniques for Engineering Wizardry. Publisher: John Wiley & Sons Inc. 2013. 357 p.
12. Michael Margolis. Arduino Cookbook, 2e Paperback. Publisher: O′Reilly. 2012. 699 p.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.

